02:35 - 19 Aug, 2022
რეკლამა/ხელმოწერა
2022-06-25 13:46:24, 797 ნახვა

სხვადასხვა
აბორტის აკრძალვა აშშ-ში, 50 წლის წინანდელი საქმის გადახედვა და ამერიკელები უზენაესი სასამართლოს წინააღმდეგ

უზენაესმა სასამართლომ, 6 მომხრე - 3 წინააღმდეგი,  Roe Vs Wade-ის ისტორიული გადაწყვეტილება გააუქმა, რომლის მიხედვითაც ამერიკის შეერთებული შტატებში აბორტზე ხელმისაწვდომობა ნაყოფის დამოუკიდებელ სიცოცხლისუნარიანობამდე კონსტიტუციური უფლება იყო. შესაბამისად, ყველა შტატი ვალდებული იყო, რომ აბორტი ლეგალურად ეღიარებინა.  

მიღებული გადაწყვეტილებით, უკვე თითოეულ შტატს აქვს შესაძლებლობა გადაწყვიტოს, თუ რა შეზღუდვებს დააწესებს აბორტის პროცედურასთან დაკავშირებით. 

უმრავლესობის დასკვნა მოსამართლე სამუელ ელიოტმა დაწერა. მან Roe v Wade-ისა და Planned Parenthood v Casey-ის გათვალისწინებით აღნიშნა, რომ დროა უზენაესმა სასამართლომ კონსტიტუცია გაითვალისწინოს და აბორტის საკითხის გადაწყვეტა ხალხის არჩეულ წარმომადგენლებს დაუბრუნდეს.

მოსალოდნელია, რომ კონსერვატიული შტატები აბორტზე დამატებით შეზღუდვებს დააწესებენ. ცამეტმა შტატმა ეგრეთ წოდებული ტრიგერების კანონი უკვე მიიღო, რომელიც უზენაესი სასამართლოს გადაწყვეტილების შემდეგ ავტომატურად აკრძალავს აბორტს.

ათასობით ამერიკელი გამოვიდა ქუჩებში აშშ-ში აბორტის უფლების შეზღუდვის წინააღმდეგ პროტესტის ნიშნად. სპექტაკლები მოეწყო აშშ-ის დიდ ქალაქებში, კერძოდ, ნიუ-იორკში, ლოს-ანჯელესში, სან-ფრანცისკოში და ატლანტაში. ქუჩაში გამოსვლის მოწოდებები მაშინვე გავრცელდა მას შემდეგ, რაც უზენაესმა სასამართლომ გააუქმა საკუთარი გადაწყვეტილება, რომელიც მიღებული იყო ნახევარი საუკუნის წინ, ქალთა აბორტის უფლებების ფედერალური გარანტიების შესახებ.
უზენაესი სასამართლოს გადაწყვეტილების მხარდამჭერებმაც პარალელურად განახორციელეს თავიანთი ქმედებები, მათ, სხვათა შორის, მოუწოდეს არ დაყოვნებულიყო არ დაბადებული ბავშვების დასაცავად. ოცდაექვსმა შტატმა უახლოეს მომავალში დააწესა აბორტის უფრო მკაცრი შეზღუდვები ან აკრძალვები.

ქალების თავისუფალი არჩევანის ორგანიზაციები ჰპირდებიან, რომ არ შეწყვეტენ აბორტის საჭიროების დახმარებას.
ორგანიზაცია „ოჯახის დაგეგმარების“ ფილიალები ღიაა. ჩვენ უკან არ დავიხევთ და ვიმუშავებთ ჩვენი მხარდამჭერების და პაციენტების გულისთვის. თუ თქვენ არ შეგიძლიათ აბორტის გაკეთება თქვენს შტატში, ჩვენ დაგეხმარებით იმის გარკვევაში, თუ როგორ შეიძლება მისი მოწყობა სხვაგან.
კიტ სმიტი
ამერიკის დაგეგმილი მშობლების ფედერაცია
აშშ-ს უზენაესი სასამართლოს გადაწყვეტილებით მისურის შტატში აბორტის უფლების შეზღუდვის შესახებ, ძალაში შევიდა 2019 წლის კანონის დებულებები, რომლებიც მნიშვნელოვნად ზღუდავს ლეგალური აბორტის საფუძვლების ჩამონათვალს.

თავის მხრივ, კანზასში ასეთი ზომები შეუძლებლად გამოიყურება: შტატის უზენაესმა სასამართლომ ადრე აღიარა ქალთა უფლებების კონსტიტუციური დაცვა აბორტის შესახებ. მაგრამ პრობლემები მაინც იქნება, აფრთხილებს Trust Women Clinic-ის ექიმი რებეკა ტაუბი:
„ჩვენ გაგვიმართლა, რომ ზრუნვაზე ხელმისაწვდომობა ახლა დაცულია კანზასში, მაგრამ ახლა ჩვენ ველით, რომ აქ კიდევ უფრო მეტ პაციენტს ვიხილავთ შტატის გარეთ, ვიდრე ადრე. ეს ნიშნავს, რომ პრობლემები შეექმნება აბორტებზე ხელმისაწვდომობას მეზობელი შტატებიდან და კანზას მაცხოვრებლებისთვის, რომლებიც ვერ შეძლებენ დარეგისტრირებას ადგილების სიმცირის გამო“.
"დღევანდელი" განაჩენის შედეგად ამერიკელი ქალების ჯანმრთელობასა და სიცოცხლეს საფრთხე ემუქრება. - პრეზიდენტმა ჯო ბაიდენმა გამოაქვეყნა მიმართვა ,მას უწოდა  "ტრაგიკული შეცდომა" და დაგმო უზენაესი სასამართლოს გადაწყვეტილება ფედერალურ დონეზე ქალთა აბორტის უფლების გაუქმების შესახებ.

პრეზიდენტმა ხაზგასმით აღნიშნა, რომ დღევანდელი განაჩენის შედეგად ამერიკელი ქალების ჯანმრთელობასა და სიცოცხლეს საფრთხე ემუქრება. ”ეს სამწუხარო დღეა სასამართლოსთვის და ქვეყნისთვის”, - თქვა ბაიდენმა თეთრ სახლში გამოსვლისას.

პრეზიდენტმა ჯო ბაიდენმა პარასკევს გამოსცა მიმართვა თეთრი სახლიდან, სადაც დაგმო უზენაესი სასამართლოს გადაწყვეტილება აბორტის უფლებების შეწყვეტის შესახებ და მას "ტრაგიკული შეცდომა" უწოდა.

პრეზიდენტმა ხაზგასმით აღნიშნა, რომ დღევანდელი გადაწყვეტილების შედეგად ამერიკელი ქალების ჯანმრთელობა და სიცოცხლე საფრთხეშია.

„სასამართლომ დასაბუთებად მოიყვანა სახელმწიფო კანონები, რომლებიც აბორტის კრიმინალიზებას ითვალისწინებს. ეს კანონები 1800-იანი წლებით თარიღდება – სასამართლო ფაქტიურად ამერიკას 150 წლით უკან აბრუნებს. ეს, ჩემი აზრით, სამწუხარო დღეა ქვეყნისთვის“, - განაცხადა პრეზიდენტმა.

ბაიდენმა გაიხსენა, რომ ამომრჩევლებს აქვთ შესაძლებლობა შეცვალონ ვითარება ნოემბრის შუალედური კონგრესის არჩევნებზე ხმის მიცემით იმ წარმომადგენლებისთვის, რომლებიც აღადგენენ აბორტის უფლებას.

„ნება მომეცით ვიყო ძალიან მკაფიო და ცალსახა. ქალებისთვის არჩევანის ერთადერთი გზა კონგრესმა აღადგინოს რო უეიდის წინააღმდეგ ფედერალური კანონი“, - თქვა ბაიდენმა. პრეზიდენტს ამის აღმასრულებელი ძალა არ აქვს. და თუ, როგორც ირკვევა, ახლა კონგრესში არ არის საკმარისი ხმები, ამომრჩევლებმა უნდა დარწმუნდნენ, რომ მათი ხმა ისმის. ამ შემოდგომაზე, თქვენ უნდა აირჩიოთ მეტი სენატორი და კონგრესმენი, რომლებიც დაიცავენ ქალების ხმის მიცემის უფლებას ფედერალური კანონით. ”

თავის გამოსვლაში სახელმწიფოს მეთაურმა გადაწყვეტილებაში სამი კონსერვატიული მოსამართლე დაადანაშაულა, რომელიც წინა პრეზიდენტის დონალდ ტრამპმა დანიშნა და დასძინა, რომ განაჩენი შესაძლებელი გახდა „ექსტრემისტული იდეოლოგიის განხორციელების შედეგად“.

„პრეზიდენტ დონალდ ტრამპის მიერ დანიშნული სამი მოსამართლე გახდა დღევანდელი გადაწყვეტილების მთავარი დამცველი მართლმსაჯულების სასწორის გაუქმებისა და ფუნდამენტური უფლების აღმოსაფხვრელად, რაც ქალებს აქვთ დაჯილდოვებული ჩვენს ქვეყანაში. არ დაუშვათ შეცდომა: ეს გადაწყვეტილება არის ათწლეულების განმავლობაში მიზანმიმართული მცდელობის კულმინაცია ჩვენი კანონმდებლობის ბალანსის დასარღვევად“, - თქვა ბაიდენმა.

„ეს არის ექსტრემისტული იდეოლოგიის გაცნობიერება და უზენაესი სასამართლოს ტრაგიკული შეცდომა“, - დასძინა პრეზიდენტმა. ”სასამართლომ გააკეთა ისეთი რამ, რაც აქამდე არასდროს გაუკეთებია, ჩამოართვა [ქალებს] კონსტიტუციური უფლება, რომელიც ასე ფუნდამენტურია მრავალი ამერიკელისთვის... სასამართლოს გადაწყვეტილებას... ექნება რეალური და მყისიერი შედეგები,” - თქვა მან.

ჯო ბაიდენმა გაიხსენა, რომ ბარაკ ობამას ადმინისტრაციაში ჯერ კიდევ ვიცე-პრეზიდენტის ყოფნისას, მან გულდასმით შეისწავლა ეს საქმე. „ვფიქრობ, გადაწყვეტილება [აბორტის ლეგალიზება] საქმეში Roe v. Wade [1973] სწორი იყო“, თქვა მან.

აშშ-ში პოლიტიკური კონსერვატიზმის გაძლიერების პერიოდში - ქალის რეპროდუქციული უფლებების დამცველები სერიოზულ პარადოქსს წააწყდნენ. აბორტზე ქალის „უფლება“ შენარჩუნდა - ყოველ შემთხვევაში ქაღალდზე მაინც - საკანონმდებლო სისტემაში და საკითხის ფორმულირებიდან გამომდინარე, საზოგადოებრივი გამოკითხვების თანახმად, ეს უფლება საოცარი თანმიმდევრული და სტაბილური მხარდაჭერით სარგებლობდა. უფრო მეტიც, არც აბორტის საწინააღმდეგო
„ჯვაროსნულ ლაშქრობებს“, არც ურიცხვ მიმართვებს სასამართლოში, არც ბიუროკრატიულ
დაბრკოლებებს, არც მედიკეიდის სადაზღვევო სისტემის საშუალებით თითქმის ყველა შტატში
შეკვეცილ ფინანსურ მხარდაჭერას, არც მორატორიუმებს ქალების ყველა ფედერალურ
სოციოლოგიურ კვლევაზე, არც დევნას და დამცირებას სამედიცინო დაწესებულებებში, არც
ტერორისტულ აქტებს კლინიკებში სერიოზული ზარალი არ მიუყენებიათ თავად აბორტის
პრაქტიკისთვის: ერთიდან ერთნახევარ მილიონამდე ქალი აშშ -ში ყოველწლიურად მაინც ირჩევს
აბორტს. ეს ამტკიცებს მოცემული წიგნის უმნიშვნელოვანეს დებულებას: სანამ ქალები არ შეწყვეტენ
დაფეხმძიმებას, აბორტის შესაძლებლობა ქალების მიერ, თუ „უფლებად“ არა, აუცილებლობად მაინც
აღიქმება.
თუმცა „უფლების“ ეს პატარა მარცვალი გარშემო ცეცხლშია გახვეული, ხოლო ბომბები სამედიცინო
დაწესებულებებს ანადგურებენ. აბორტის მოწინააღმდეგეთა „ხსნის ჯგუფები“ პაციენტებსა და
მედიცინის მუშაკებს სდევნიან, ფეხმძიმე ქალებს ჩხუბი და ბრძოლა უწევთ შურისძიების მოსურნე
ქმრებთან და გაღიზიანებულ მამაკაცებთან - ემბრიონის უფლებების დამცველებთან. სავარაუდოდ,
რაც ყველაზე სერიოზულია/საგულისხმოა, ემბრიონები(და ახალშობილები) მასობრივი კულტურის
ხატებად იქცნენ, რომლის გვერდითაც ფეხმძიმე ქალები სამარცხვინოდ მცირდებიან. აბორტების (და
ქალების, რომლებიც მათ ირჩევენ) წინააღმდეგ გაჩაღებულმა ამ კულტურულმა პარტიზანულმა ომმა
მიგვიყვანა იმ კლიმატის შექმნამდე, რომელმაც, მრავალი კონსერვატორი მოსამართლის
მხარდაჭერით, რომლებითაც რეიგანის ადმინისტრაციამ აავსო სასამართლოები1988 წელს,
საშუალება მისცა როუ უეიდის წინააღმდეგ საქმის ანულირებას“. (იგულისხმება 1973 წლის
სასამართლო გადაწყვეტილება, რომელიც ასაბუთებს აბორტის უფლებას სახელმწიფოებრივი
ჩარევისგან პირადი ცხოვრების (privacy) დაცვის ტერმინებში, რაც აშშ-ს კონსტიტუციითაა
გათვალისწინებული(რედ. შენიშვნა)) საქმეში ვებსტერი რეპროდუქციული ჯანმრთელობის დაცვის
სამსახურის წინააღმდეგ (1989 ივლისი), უმაღლესი სასამარათლოს პლურალიზმმა, ისე რომ
ფაქტიურად არ გაუუქმებია აბორტზე უფლება, გზა გაუხსნა „სულ უფრო მკაცრ“ სახელმწიფოებრივ
კონტროლს, რომელიც, ბლეკმუნის სიტყვების თანახმად, არ იზიარებდა რა საერთო აზრს, ხელს
შეუშლიდა ოპერაციის „რეალურ ჩატარებას.“
ეს რადიკალური ცვლილებები უცნაურად ჩანს იმ ჩავარდნების ფონზე, რომლებიც ბოლო ათი წლის
განმავლობაში პოლიტიკურ არენაზე განიცადეს აბორტების მოწინააღმდეგეებმა. აბორტებზე
ფედერალური ასიგნირების შემკვეცი 1977 წლის ჰაიდის შესწორების შემდეგ, კონგრესს არ მიუღია
არცერთი მნიშვნელოვანი საკანონმდებლო აქტი. კანონები, რომლებიც ადმინისტრაციულ
ბარიერებს ქმნიდნენ (ჰოსპიტალიზაციის მოთხოვნა ფეხმძიმობის მესამე ტრიმესტრში ჩატარებული
აბორტისას, მშობლების თანხმობა, ან მათი გაფრთხილება არასრულწლოვანის აბორტის
შემთხვევაში, და ა.შ.). ვებსტერის საქმემდე ჩვეულებრივ აცილებას ექვემდებარებოდა/უქმდებოდა
ფედერალური სასამართლოების მიერ. უფრო მეტიც, 1974 წლიდან 1986 წლამდე საპრეზიდენტო და
კონგრესის არჩევნების ანალიზმა აჩვენა, რომ „წინასაარჩევნო კამპანიის უდიდეს ნაწილზე აბორტს
პრაქტიკულად არ ჰქონდა გავლენა და რომ აბორტების საწინააღმდეგო მოძრაობამ ვერ
განახორციელა თავისი მუქარა უარყოფითად ემოქმედათ საზოგადოებრივი აზრის გამოკითხვაზე...“
(3) 1986 წლის არჩევნების შემდეგ,როდესაც დემოკრატებმა სენატში საკუთარი უმრავლესობა
აღიდგინეს, ცხადი გახდა, რომ ამ ორგანოში აბორტის მოწინააღმდეგეებს საკუთარი ინიციატივების
გატარების შანსი არ ჰქონდათ. და, მიუხედავად ორი რესპუბლიკელი პრეზიდენტის მიყოლებით
არჩევისა, რომლებიც სიტყვიერად აბორტის მოწინააღმდეგეების უჭერდნენ მხარს, თვითონ
რესპუბლიკურ პარტიასაც ვეღარ ვუწოდებთ ამ მოძრაობის ბურჯს და მიმმართველს. ბევრი
რესპუბლიკელი, ამომრჩევლების ჩათვლით, გამოდის კონსტიტუციის იმ შესწორების წინააღმდეგ,

რომელიც აბორტებს აკრძალავდა, მიუხედავად იმისა, რომ 1984-1988 წლების წინასაარჩევნო
პლატფორმები მას მხარს ოფიციალურად უჭერდნენ.
თუ უკან გავიხედავთ, ეს წარუმატებლობები უმნიშვნელოდ სჩანს აბორტის მოწინააღმდეგეების იმ
პერიოდის უდიდესი პოლიტიკური მონაპოვრის, ისეთი პრეზიდენტის არჩევის ფონზე, რომელიც
მიკერძოებული იყო დაენიშნა და, მცირე შესაძლებლობის შემთხვევაში ნიშნავდა კიდეც
ფედერალულ სასამართლოებში და უზენაეს სასამართლოში კონსერვატორებს, რომლებიც
ნამდვილად გაივლიდნენ აბორტის მიმართ უარყოფითი დამოკიდებულების „ტესტს.“ საკითხი იმაში
კი არ მდგომარეობს, როგორ დავითვალოთ „პრო-ლაიფის“(ემბრიონის სიცოცხლისათვის)
მოძრაობის გამარჯვებები და დამარცხებები, არამედ იმაში, თუ როგორ იქცა აბორტების მიმართ
უარყოფითი დამოკიდებულება მთელი რიგი კონსერვატიული ღირებულებების მახასიათებელ
ნიშნად. ფორმალურ ინსტიტუციონალურ პოლიტიკაში უმნიშვნელო მიღწევების საპირისპიროდ.
აბორტის მოწინააღმდეგეებმა ნამდვილად ვულკანისებური გავლენა მოახდინეს სიმბოლურ
პოლიტიკაზე, კერძოდ კი კულტურულ და პოლიტიკურ დისკურსზე, მასობრივი ინფორმაციის
საშუალებებზე, საზოგადოებრივ ცნობიერებაზე. ბოლო ექვსი წლის განმავლობაში აბორტის
მოწინააღმდეგეები, წერილების დაგზავნიდან გადავიდნენ მასმედიაში პროპაგანდაზე, რელიგიის
ენისა და ავტორიტეტიდან - მედიცინასა და მის ტერმინებზე, სასამართლო პროცესებზე
ლობირებიდან კი-სამედიცინო დაწესებულებებში დევნასა და ძალადობაზე. და ამ სახით შეცვალეს
საკუთარი სტრატეგია. 1983 წლიდან ძალადობის მკვეთრი ესკალაცია გინეკოლოგიური კლინიკებისა
და მათი კლიენტების მიმართ, არ აჩვენებს მხოლოდ აბორტის მოწინააღმდეგების თავგანწირვასა და
მემარჯვენე ძალებთან მათ ფარულ თანამშრომლობას. ის ამ წიგნის კიდევ ერთ მნიშვნელოვან
დებულებას ამტკიცებს: აბორტი- ეს არის გაცილებით მასშტაბური იდეოლოგიური ბრძოლის ბირთვი,
რომელიც უშუალოდ ოჯახის, სახელმწიფოს, დედობის, ახალგაზრდა ქალის სექსუალობის ცნებებს
ეხება.

ამერიკის კულტურული სივრცე და აბორტის დისკურსი, როგორც არასდროს მანამდე, გაჯერებულია
ემბრიონის ხატით. ნამდვილი ემბრიონის ხატი უფერულდება იმ სიმბოლოს გვერდით, რომელიც აშშს თანამედროვე რეპროდუქციული პოლიტიკის კონტექსტში მთელ რიგ დანაკარგებს ასახავს -
სექსუალური უცოდველობიდან/უბიწოებიდან და „კარგი“ დედებიდან მოყოლებული, ამერიკის
იმპერიული სიმძლავრით დამთავრებული. რაც უფრო ჩვეული ხდება ეს სიმბოლური ხატი
საზოგადოებისთვის - დაზარალებული სამოქალაქო სარჩელებში, პაციენტი საავადმყოფოებში,
ტელევარსკვლავი მასმედიაში- მით უფრო განყენებული ხდება ის ფეხმძიმე ქალისგან, რომლის
განდევნაც ხდება აბორტის პრობლემების ეპიცენტრიდან.
ჩვენ, მსგავსი ხატებისთვის მორალური ღირებულებების მინიჭების გარეშე, უნდა გავიგოთ საიდან
იღებენ ისინი თავიანთ მაგიურ ძალას. ბოლო ხუთი წლის განმავლობაში ცხადი გახდა, რომ ამაში
ნეოკონსერვატორულმა სახელმწიფომ ფუნდამენტალისტებსა და კათოლიკურ ეკლესიაზე
არანაკლები როლი ითამაშა. ისევე, როგორც დებატები აბორტის პრობლემებზე შეიძლება
დავახასიათოთ როგორც მართვადი კრიზისი - კონსერვატორების მემარჯვენე კლასის
გაცნობიერებული სტრატეგია, რომლებიც აბორტის საკითხებს საკუთარი ძალაუფლების
კონსოლიდაციისა და ფართო მასებზე პოზიციების გასამყარებლად იყენებდნენ, - ზუსტად ასევე
გამოიყენეს 1980-იანი წლების კონსერვატორებმა ემბრიონის ხატები უფრო ფართო მასშტაბის
ამოცანების გადასაწყვეტად. ემბრიონი სიმბოლურ როლს თამაშობს ელექტორატის ცნობიერების
ჩამოყალიბებასა და მარჯვენა ფრთის იდენტიფიკაციაში. აბორტების მოწინააღმდეგეთა
იდეოლოგიას უფრო მეტად აქვს კეთილმოსურნეობის/უმწიკვლობის აურა, ვიდრე თვითონ
თეოლოგიას ღმერთისთვის მისაღების ღმერთისთვის მიუღებლისგან, ცოდვილების
უცოდველებისგან გამოყოფისას. ის ნეოკონსერვატორულ მთავრობას მისი მილიტარისტული
პოლიტიკის ლეგიტიმაციისთვის მორალური კანონიერების დროშით და ახალი პოლიტიკური ენით
აიარაღებს. თვითონ ემბრიონი დაუცველობის უმძლავრეს სიმბოლოდ იქცა, რომელიც
პატრიარქალურ დაცვას ითხოვს. „ემბრიონის გადარჩენა“ განუყოფელია „ამერიკის გადარჩენისგან“
და ასევე საჭიროებს ძლიერ მამაკაც ლიდერს. ამიტომ ემბრიონის მოწამეობა ისევე სჭირდება
პატრიარქალურ კონსერვატორულ სახელმწიფოს, როგორც კომუნისტური საფრთხე და მესამე
ქვეყნებში მძევლების აყვანა.

The Guardian-მა თქვა, რომ მიუხედავად იმისა, რომ აბორტის საწინააღმდეგო მოძრაობამ მნიშვნელოვანი იურიდიული და პოლიტიკის მიღწევები მოიპოვა ბოლო ათწლეულების განმავლობაში, საზოგადოებრივი აზრის გამოკითხვები მუდმივად აჩვენა, რომ ამერიკელების უმეტესობა თვლის, რომ აბორტი ლეგალური უნდა იყოს ყველა ან ზოგიერთ შემთხვევაში.




ავტორი: ექსპრესნიუსი,


სოციალური ქსელები
კრემლი - 19 აგვისტოს კიევის რეჟიმი რეზონანსულ პროვოკაციას ზაპოროჟიეს ატომურ ელექტროსადგურზე ამზადებს
კრამპსი - ყველა რეფორმა მნიშვნელოვანია ჩვენთვის, ვიქნებით ჩართულები და დავაკვირდებით პროცესებს
სახალხო დამცველმა განმარტა, თუ რატომ გაასაჩივრეს საკონსტიტუციოში ბათუმში დაგეგმილი მშენებლობებისთვის დამტკიცებული ახალი წესი
ზელენსკი - ჯერ რუსული ჯარი უკრაინის მთელი ტერიტორიიდან უნდა გავიდეს და შემდეგ ყველაფერს გადავწყვეტთ

ომი უკრაინაში

ვიდეო/LIVE

„შინ ევროპისკენ“ - რუსთაველის გამზირზე აქცია მიმდინარეობს












არქივი 2009 წლიდან

303,563
უნიკალური
ვიზიტორი დღეს 27,104
Powered By Google Analytics